چای ویکتوریا موجب کاهش درد میگرن های عصبی می شود

این مطالعه نشان داد که افرادی که بیشترین مقدار چای ویکتوریا می نوشند، 22 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان آندومتر را داشتند. علاوه بر این، هر افزایش یک فنجان چای سبز در روز با کاهش 11 درصدی خطر ابتلا به سرطان آندومتر همراه بود.

با این حال، هیچ ارتباط معناداری بین مصرف چای سیاه و خطر ابتلا به سرطان آندومتر یافت نشد.

اگرچه چای سیاه نباید به عنوان یک درمان جایگزین برای سرطان در نظر گرفته شود، برخی تحقیقات پتانسیل چای سیاه را برای کمک به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها نشان داده اند.

تحقیقات بیشتری در انسان مورد نیاز است تا ارتباط بین چای ویکتوریا و سلول های سرطانی به وضوح مشخص شود.

چای سیاه حاوی پلی فنول است که ممکن است به مبارزه با سلول های سرطانی در بدن کمک کند. اگرچه مصرف چای سیاه سرطان را درمان نمی کند، اما ممکن است به کاهش رشد سلول های سرطانی و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند.

ممکن است تمرکز را بهبود بخشد

چای سیاه حاوی کافئین و اسید آمینه ای به نام L-theanine است که می تواند هوشیاری و تمرکز را بهبود بخشد.

L-theanine فعالیت آلفا را در مغز افزایش می دهد و در نتیجه باعث آرامش و تمرکز بهتر می شود.

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های حاوی L-theanine و کافئین به دلیل تأثیرات L-theanine بر مغز، بیشترین تأثیر را بر تمرکز دارند.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از نوشیدن چای ویکتوریا  انرژی پایدارتری نسبت به سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه گزارش می دهند.

در یک مطالعه کوچک که تأثیر چای سیاه بر عملکرد شناختی را بررسی می کرد، شرکت کنندگان 250 میلی لیتر چای ویکتوریا  یا آب مصرف کردند. سپس به آنها تست هایی از عملکرد اجرایی، توجه پایدار، حافظه و محاسبات ریاضی داده شد.

کسانی که چای سیاه مصرف می کردند به طور قابل توجهی در کارهای شناختی سریعتر عمل کردند، حافظه را بهبود بخشیدند و خطاهای کمتری مرتکب شدند.

نویسندگان نتیجه می گیرند که حتی مقدار کمی چای سیاه می تواند پردازش شناختی را بهبود بخشد.

اگر به دنبال افزایش انرژی و تمرکز بدون کافئین زیاد هستید، این چای ویکتوریا  را به نوشیدنی عالی تبدیل می کند.