مرگ بر اثر نوشیدن قهوه ترک در کافه معروف

افزایش ادرار یک عارضه جانبی رایج مصرف زیاد کافئین به دلیل اثرات تحریکی این ترکیب بر روی مثانه است. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی بیش از حد معمول قهوه ترک یا چای می نوشید، نیاز به دفع مکرر ادرار دارید.

بیشتر تحقیقاتی که در مورد اثرات این ترکیب بر تکرر ادرار انجام می شود، روی افراد مسن و کسانی که مثانه بیش فعال یا بی اختیاری دارند متمرکز شده است.

در یک مطالعه، 12 فرد جوان تا میانسال مبتلا به مثانه بیش فعال که روزانه 2 میلی گرم کافئین به ازای هر پوند (4.5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم) از وزن بدن خود مصرف می کردند، افزایش قابل توجهی در تکرر ادرار و اضطرار داشتند.

برای فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم)، این معادل حدود 300 میلی گرم کافئین در روز است. علاوه بر این، مصرف زیاد ممکن است احتمال ابتلا به بی اختیاری را در افراد دارای مثانه سالم افزایش دهد.

قهوه ترک

یک مطالعه بزرگ به بررسی اثرات مصرف زیاد کافئین بر بی اختیاری در بیش از 65000 زن بدون بی اختیاری پرداخت.

کسانی که بیش از 450 میلی گرم در روز مصرف می کردند، در مقایسه با کسانی که کمتر از 150 میلی گرم در روز مصرف می کردند، به طور قابل توجهی خطر بی اختیاری را افزایش می دادند.

اگر مقدار زیادی نوشیدنی های کافئین دار می نوشید و احساس می کنید که تکرر یا فوریت ادرار شما بیش از آنچه که باید باشد، ممکن است ایده خوبی باشد که مصرف خود را کاهش دهید تا ببینید آیا علائم شما بهبود می یابد یا خیر.

کافئین بالا مصرف در بسیاری از افراد با افزایش تکرر ادرار و فوریت در ارتباط است مطالعات کاهش مصرف ممکن است این علائم را بهبود بخشد.

به نظر می رسد مصرف کم تا متوسط کافئین فواید سلامتی چشمگیری در بسیاری از افراد دارد.

از سوی دیگر، دوزهای بسیار بالا ممکن است منجر به عوارض جانبی شود که در زندگی روزمره اختلال ایجاد کرده و حتی ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود.

اگرچه پاسخ‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اثرات مصرف زیاد نشان می‌دهد که بیشتر لزوماً بهتر نیست.

برای به دست آوردن فواید کافئین بدون اثرات نامطلوب، ارزیابی صادقانه ای از خواب، سطح انرژی و سایر عواملی که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند انجام دهید و در صورت نیاز میزان مصرف خود را کاهش دهید.