مدل پنجره دوجداره جدید

اصطلاح “مدل پنجره دوجداره” به پنجره ها و درهایی اطلاق می شود که دارای یک واحد آب بندی شده هستند. نام فنی این واحد مهر و موم شده، واحد شیشه ای عایق هرمتیکال (IGU) است.

یک پنجره دو جداره از دو شیشه تشکیل شده است که با یک شکاف (معمولاً حدود 14 میلی متر) پر از خلاء یا گاز آرگون از هم جدا شده اند.

مدل پنجره دوجداره جدید

پنجره دوجداره جدید

اولین گزارش ها از دو برابر شدن شیشه های شیشه ای برای ایفای نقش سپر در برابر سرما کمی مبهم است، اما برخی منشاء را در اوایل سال 1870 در اسکاتلند می دانند. هرکسی که به ارتفاعات سفر کرده باشد، می‌داند که اسکاتلند چقدر می‌تواند سرد باشد، و در طول زمستان، خانه‌های ویکتوریایی با اتاق‌های متعدد برای گرم کردن (و آتش ضعیف آشپزخانه اغلب تنها منبع گرما) چیزی شبیه به یخچال‌های غول‌پیکر است.

ساکنان این مناطق سردسیر دریافتند که با چسباندن یک ورق یا شیشه اضافی روی پنجره های همتراز خود با بتونه، همه چیز – البته کمی گرمتر – می شود. این پنجره‌های مستحکم دیوار بین سرمای خشن زمستان و خانواده‌های آبی‌رنگ و لرزان را ضخیم‌تر می‌کرد. پیش نویس ها کاهش یافت و دما از سطوحی شبیه به “این مانند زندگی در عصر یخبندان است” به “شاید همه ما امسال زمستان را پشت سر بگذاریم!” شیشه دوجداره همانطور که امروزه می شناسیم، در سال 1930 در ایالات متحده توسط سی دی هاون اختراع شد. طرح‌های ماوریک او شامل دو صفحه شیشه‌ای بود که از نظر اندازه و ضخامت برابر در یک قاب به هم چسبیده بودند. این امر مستلزم یکنواختی کامل در شیشه مورد استفاده بود که در آن زمان بسیار گران و غیرعملی بود. تا سال 1941 بود که او حتی موفق شد با شرکتی که مایل به تولید محصول نوآورانه او بود، معامله کند.

همچنین مهر و موم های لاستیکی اولیه و ثانویه وجود دارد که برای جلوگیری از ورود گرما و رطوبت به خانه بهتر از هر سیستم پنجره یا درب دیگری طراحی شده اند.

فضای هوا یا گاز بین شیشه ها رسانای ضعیفی از گرما و صدا است و از ورود هر دو به خانه یا ساختمان جلوگیری می کند. حتی اگر فرآیند انتقال گرما را نمی توان به طور کامل متوقف کرد، می تواند به کاهش بسیار زیاد گرما در فضای داده شده کمک کند و در طول سال ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما میشود.

پنجره ای که دوجداره باشد یک راه موثر نه تنها برای حفظ گرما بلکه کاهش سر و صدای بیرون از ورود به خانه است. خلاء بین شیشه ها صدا را جذب می کند و شیشه اضافی به عنوان یک سد موثر در برابر صدا عمل می کند. دو مهر و موم لاستیکی تقریباً کاملاً ضد آب و هوا هستند و دو شیشه شیشه ای با هم به طور طبیعی بسیار قوی تر هستند و یک لایه امنیتی اضافی به خانه شما می بخشند. به دلیل کوچک بودن فاصله بین شیشه ها، گردش کامل وجود ندارد، که دلیل اصلی کارآمدتر بودن شیشه های دوجداره در مقایسه با شیشه های تک یا ثانویه است. خانه یا ساختمانی که دارای این نوع پنجره است می تواند تا 30 درصد هزینه های سرمایش را کاهش دهد.

عکس پنجره دوجداره جدید

عکس پنجره دوجداره جدید ضخامت شیشه دوجداره به اندازه پنجره ها بستگی دارد. به طور کلی، هر چه شیشه ضخیم تر باشد، کارایی بهتری دارد. تمامی پنجره‌های دوجداره با شیشه‌های کم انتشار (Low-E) مجهز شده‌اند. این یک پوشش بسیار نازک از اکسید فلز روی یکی از شیشه های داخلی دارد. در حالی که این برای چشم نامرئی است، فقط نور را وارد می کند و گرما را خارج می کند. فناوری دو لایه همچنین با متعادل کردن دمای بیرون و داخل، تراکم را به حداقل می‌رساند – خلاء بین شیشه‌ها، اطمینان حاصل می‌کند که هوای گرم با هوای سرد داخل سطح شیشه برخورد نمی‌کند و رطوبت روی شیشه‌ها را متراکم می‌کند. باعث از بین بردن رطوبت و تجمع خزه در اطراف قاب پنجره و روی دیوارها میشود.

اگر ترجیح می دهید امنیت بیشتری در پنجره های uPVC داشته باشید، شیشه های سفت و سخت شده را در نظر بگیرید. همانطور که از نام آن پیداست، شیشه بسیار سخت است و در صورت شکستن، به جای تکه‌های نوک تیز، به مکعب‌های کوچک و کند تبدیل می‌شود و ایمنی را افزایش می‌دهد.

جدیدترین مدل پنجره دوجداره

شیشه دوجداره فقط برای پنجره ها مناسب نیست، بلکه می توان از این فناوری برای درب های بزرگ و کوچک استفاده کرد. برای محصور کردن بالکن های خود؛ و ایوان ها یا هر نوع ساخت و ساز دیگری با استفاده از پانل های شیشه ای. uPVC یک ماده ایده آل برای قاب ها است زیرا بادوام، مقرون به صرفه است و سطح بالایی از عایق را فراهم می کند. همچنین نگهداری از آن بسیار آسان است، در شرایط آب و هوایی نامساعد پوسیده، زنگ نمی‌زند یا تخریب نمی‌شود. uPVC سازگار با محیط زیست، ماندگاری طولانی است و می توان آن را به طور کامل بازیافت کرد و دوباره و دوباره از آن استفاده کرد.

پنجره دو جداره علاوه بر واحد شیشه ای مهر و موم شده از قاب uPVC و سخت افزار تشکیل شده است. هر یک از این اجزا نقش مهمی در ارائه عملکرد استثنایی شیشه دو جداره دارند‌.

ماندگاری: پنجره دوجداره سال ها دوام می آورد. این ماده ارتجاعی مستعد زنگ زدگی یا خوردگی نیست. تاب نمی خورد، خم نمی شود و نمی پوسد. همچنین دارای قدرت ذاتی است که آسیب رساندن به آن را بسیار دشوار می کند.

مصرف انرژی: قاب های پنجره یو پی وی سی با چند محفظه در داخل پروفیل ساخته شده اند. این محفظه ها برای به دام انداختن هوا و جلوگیری از گردش آن عمل می کنند. هنگامی که خلاء بین دو صفحه شیشه ای به خانه شما عایق بهتری می دهد که منجر به مصرف انرژی کمتر می شود، مفهوم مشابهی در کار است.

استایل سفارشی: بزرگترین مزیت آنها این است که می توانید اندازه، پیکربندی، رنگ و سبک مورد نظر خود را انتخاب و انتخاب کنید.

سخت افزار دو جداره اصلی: اینها لوازم جانبی مانند دستگیره در، سوراخ جاسوسی، قفل و زنجیر در هستند. آنها همچنین شامل اتصالات مانند لولا، سخت افزار عملیاتی و اتصالات امنیتی هستند. همه اینها نه تنها به ظاهر در یا پنجره کمک می کند، بلکه به نوع عملکرد دستگاه نیز کمک می کند. نیازی به گفتن نیست که کیفیت لولاها و سخت افزار عملیاتی بر طول عمر واحدهای پنجره شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، بر عملکرد روان دستگاه در طول عمر خود نیز تأثیر می گذارد.

انواع پنجره دوجداره:شیشه کم انتشار: این شیشه شامل یک پوشش نازک فلزی “low e” است که در یک طرف شیشه اعمال می شود تا یک اثر عایق ایجاد کند. این به نوبه خود میزان انتقال حرارت بین دو طرف شیشه را محدود می کند و کارایی انرژی تاسیسات را افزایش می دهد. شیشه شناور: شیشه فلوت اصطلاحی است که به تکنیکی اطلاق می شود که برای تولید اکثر شیشه های مدرن برای پنجره ها و سایر تاسیسات استفاده می شود. این روش که توسط Sir Alastair Pilkington ابداع شده است، شامل شناور کردن شیشه مذاب بر روی لایه ای از فلز مذاب است که پوششی یکنواخت و کاملا مسطح ایجاد می کند. شیشه فلوت ممکن است فانتزی به نظر برسد، اما در واقع این همان روشی است که بیشتر شیشه ها ساخته می شوند.

شیشه لمینت: شیشه‌های دو جداره ذاتاً ایمن‌تر از تک جداره هستند ، اما شیشه‌های لمینت این سطح از امنیت را حتی بیشتر می‌کند. پانل های شیشه ای چند لایه از دو ورقه شیشه ساخته می شوند که به هم چسبیده اند، که در صورت شکستن، به جای منفجر شدن به یک میلیون قطعه کوچک، خود را در کنار هم نگه می دارد. صحبت از آن: شیشه سفت شده: همان طور که از نامش پیداست، شیشه سفت شده، شیشه‌ای است که با استفاده از فرآیندهای گرمایشی تقویت شده است تا اطمینان حاصل شود که در صورت شکستن، شیشه به تکه‌های کوچک تبدیل می‌شود، نه خرده‌های تیز. این نوع شیشه در همه چیز از شیشه جلو اتومبیل گرفته تا جعبه تلفن استاندارد شده است و شیشه های دو جداره که از شیشه های مقاوم استفاده می کنند گزینه بسیار ایمن تر و مطمئن تری را ارائه می دهند.

جدیدترین پنجره دوجداره

جدیدترین پنجره دوجداره امنیت: واحدهای پنجره دوجداره یو پی وی سی مجهز به سیستم های قفل چند نقطه ای با امنیت بالا هستند تا امنیت بیشتر را تضمین کنند. تعمیر و نگهداری کم: پروفیل های پنجره یو پی وی سی به دلیل مراقبت بسیار آسان از آنها مشهور است. این ماده به قدری بادوام است که به راحتی پوسته نمی شود و خراشیده نمی شود. رنگ ها ماندگاری بالایی دارند. تنها کاری که برای نگهداری از آن باید انجام دهید این است که هر از گاهی آن را پاک کنید تا کثیفی ها و زباله ها تمیز شوند. واحدهای پنجره دوجداره شما به همان اندازه نو خواهند بود.

100% قابل بازیافت: هیچ گزینه سبز بهتری برای پنجره دوجداره شما نسبت به uPVC وجود ندارد زیرا این ماده بدون سرب است. همچنین پنجره دوجداره یو پی وی سی کاملا قابل بازیافت می باشد. می توان آن را بازیافت و مجددا استفاده کرد، بدون اینکه بر محیط زیست تأثیر بگذارد.

سبک زندگی قرن بیست و یکم: فضاهای باز بیشتر، تهویه بهتر و نور طبیعی بیشتر، روند طراحی خانه ها و ساختمان ها هستند و برای مدت طولانی نیز چنین خواهند بود. درب و پنجره یو پی وی سی دو جداره بزرگتر که از افزایش گرما جلوگیری می کند و بهره وری انرژی را بهبود می بخشد، امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع، این عوامل حیاتی ارزش بررسی جدی دارند. بنابراین فعال باشید و به خانه یا ساختمان خود به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت فکر کنید. راه حل های در و پنجره یو پی وی سی دو جداره آپارنا ونستر به افزایش سطح آسایش ساکنین، افزایش بهره وری انرژی و افزایش جذابیت زیبایی منزل یا ساختمان شما کمک می کند. و از همه مهمتر، اثر کربن پای خود را کاهش دهید.

علیرغم مزایای متعددی که شیشه دوجداره ارائه می دهد، تقریباً همه صاحبان خانه یا املاک به دلیل کاهش هدر رفتن انرژی حرارتی که ارائه می دهد، از پنجره دوجداره استفاده میکنند، این معمولاً به این دلیل است که کاهش تلفات حرارتی به معنای نیاز کمتر به گرمایش اضافی است، بنابراین، پول کمتری برای قبوض گرمایشی گران پرداخت میکنند. و اما چطور کار میکند؟ شیشه دوجداره با محدود کردن مقدار حرارتی که می تواند از طریق رسانایی و همرفت از یک خاصیت خارج شود، اتلاف گرما را کاهش می دهد.

رسانایی شامل انتقال گرما از طریق یک ماده است: گرما به شیشه برخورد می کند و سپس از طریق پانل به دنیای خارج منتقل می شود – در مورد تک جداره، گرما به پانل برخورد می کند و سپس به طور نسبتاً مؤثری به بیرون منتقل می شود و به طور مؤثر مکش می کند. گرما نقشه مقایسه حرارت خانه دو جداره از خانه شما. شیشه دوجداره بر خلاف این فرآیند عمل می کند، زیرا گرمای هدایت شده فقط به بیرون نمی رود، بلکه به هوا بین پانل ها منتقل می شود – جایی که همرفت وارد می شود. جابجایی زمانی اتفاق می افتد که گرما از طریق یک مایع یا گاز متحرک – در این مورد، هوا یا گاهی اوقات آرگون – منتقل می شود. هوا رسانای ضعیفی برای گرما است، بنابراین خلاء در شیشه‌های دوجداره به عنوان محاصره عمل می‌کند و از انتقال گرمای هدایت شده جلوگیری می‌کند.

در مقابله با هر دوی این فرآیندها به طور همزمان، شیشه دوجداره برای حذف انتقال حرارت عمل می کند. به هیچ وجه 100٪ موثر نیست، اما تفاوت بین خانه های تک جداره و دو جداره کاملاً قابل توجه است

جدیدترین قیمت پنجره دوجداره

نصب پنجره های دوجداره می تواند یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش باشد و سهم خود را در صرفه جویی در مصرف انرژی انجام دهد. اما هزینه دوجداره چقدر است و آیا ارزشش را دارد؟

هزینه شیشه دوجداره می تواند متغیر باشد، البته این هزینه برای هر پنجره است، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که بر هزینه کلی شیشه دوجداره تأثیر می گذارد. مواد،طراحی، اندازه پنجره و سایر متغیرها می تواند بر قیمت شیشه دوجداره بیفزاید. هنگام تعویض پنجره ها، هزینه می تواند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد زیرا به طور کلی آنها قیمت های خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است با بهترین قیمت درباره شرکت‌ها تحقیق کنید، زیرا یک کسب‌وکار کوچک می‌تواند قیمت بالایی به شما پیشنهاد دهد در حالی که یک برند تجاری می‌تواند قیمت کمتری نسبت به قبل از شما بخواهد و بالعکس. بنابراین بهتر است با بهترین قیمت تحقیق و خرید کنید.