عوامل تاثیرگذار بر روی پرورش انواع خیار در صنایع کشاورزی!

 برخی از عوامل تأثیرگذار و مکانیسم تنظیم‌کننده شکل‌گیری کیفیت میوه خیار است.

که می‌توان به شکلی عمیق‌تر و کامل‌تر درک کرد با کار مداوم بر روی شکل‌گیری کیفیت میوه خیار توسط گروه‌های تحقیقاتی مختلف در سال‌های اخیر است.

در بررسی هایی که درباره ی خیار گلخانه ای یزد انجام شد تا پیشرفت‌های اخیر در مطالعات شکل‌گیری کیفیت میوه خیار را از طریق رویکردهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی مولکولی خلاصه کند.

خیار

تا بینشی برای مطالعات تحقیقاتی بیشتر در مورد شکل‌گیری کیفیت میوه خیار و سایر خربزه‌ها ارائه دهد.

کیفیت میوه در خیار خاردار را می توان با سه جنبه، یعنی کیفیت تجاری، کیفیت مواد مغذی و کیفیت طعم تعریف کرد.

کیفیت تجاری در خیار شامل اندازه و شکل میوه، ویژگی های ستون فقرات میوه، ویژگی های پوست میوه (رنگ، ​​برآمدگی ها و لکه ها) و ویژگی های گوشت (رنگ) است.

اندازه و شکل میوه دو بارزترین صفات کیفی خیار است که به یکی از معیارهای پرورش دهندگان برای انتخاب ارقام مرغوب میوه تبدیل شده است.

ویژگی های خارجی میوه مانند رنگ پوست و ستون فقرات میوه، وجود یا عدم وجود موم روی سطح خیار و تعداد، شکل، اندازه، توزیع و تراکم خارهای میوه تریکوم های روی میوه خیار را خار می گویند.

همچنین از صفات کیفیت میوه مهم برای تولید خیار هستند در اواخر دهه 1980، میوه های خیار بدون شکوفه به دلیل ظاهر براق متمایزشان در ژاپن محبوب شدند.

علاوه بر این، شخصیت خارها نیز می تواند تأثیر زیادی بر ترجیح مصرف کننده داشته باشد.

به عنوان مثال، مردم اروپا خیار گلخانه ای درختی بدون خار را ترجیح می دهند، در حالی که مردم آسیا خیار خاردار را دوست دارند.

علاوه بر این، موم epicuticular، که به عنوان بیرونی ترین مانع بین گیاهان و محیط آنها عمل می کند.

خیار گلخانه ای گالاردو نیز یکی از صفات کیفی تجاری قابل توجه در خیار است که می تواند نقش مهمی در محافظت از بافت ها در برابر تنش های مختلف زیستی و غیر زنده ایفا کند.

علاوه بر این، رنگ گوشت میوه که از سفید تا سبز یا زرد تا نارنجی متغیر است نیز یک ویژگی مهم کیفیت میوه است که بر ترجیح مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

 

  • منابع:
    1. The Formation of Fruit Quality in Cucumis sativus L.
  • تبلیغات: 
    1. این فرد در عرض سه سال میلیاردر شد!
    2. درگیری و نزاع بین دو قوم قابل عشایری!!!!
    3. با استفاده از پد الکلی آدامس را از روی این سطوح پاک نمایید
    4. فروش این وسایل کشور را از فقر نجات داد!