سارقان زنجیره ای پتو یک نفره ضخیم موفق به فرار شدند

ممکن است استفاده از پتو یک نفره ضخیم وزن دار در طول اقدامات پزشکی مزایایی داشته باشد.

مطالعه‌ای در سال 2016 با استفاده از پتوهای وزن‌دار روی شرکت‌کنندگانی که در حال کشیدن دندان عقل بودند، آزمایش شد. شرکت کنندگان پتو وزن دار علائم اضطراب کمتری را نسبت به گروه کنترل تجربه کردند.

محققان مطالعه بعدی مشابهی را بر روی نوجوانان با استفاده از یک پتوی وزن دار در طول کشیدن دندان مولر انجام دادند. این نتایج همچنین با استفاده از یک پتوی وزن دار اضطراب کمتری را نشان داد.

از آنجایی که روش‌های پزشکی تمایل به ایجاد علائم اضطراب مانند افزایش ضربان قلب دارند، استفاده از پتوهای وزن‌دار ممکن است برای آرام کردن این علائم مفید باشد.

آیا آنها واقعاً کار می کنند؟
علاوه بر تحقیقات موجود، تعدادی از مطالعات امیدوارکننده اخیر وجود دارد که شواهد بیشتری را ارائه می دهد که پتوهای وزن دار می توانند درد فیزیکی یا علائم سایر شرایط را تسکین دهند.

پتو

یک مطالعه در سال 2020 توسط محققان سوئدی نشان داد که پتوهای وزن دار خواب را در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی، اختلال اضطراب فراگیر و ADHD بهبود می بخشد. در این مطالعه، 120 نفر یک پتوی سبک یا یک پتوی زنجیر وزنی دریافت کردند. پس از 4 هفته، کسانی که از پتوی وزن دار استفاده کردند، بی خوابی کمتری داشتند و خستگی، افسردگی یا اضطراب را در طول روز کاهش دادند.

یک مطالعه در سال 2021 که توسط محققان سوئدی نیز انجام شد، نشان داد که پتوهای وزن دار به بزرگسالان و کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم یا ADHD کمک می کند تا به خواب بروند و بخوابند. شرکت‌کنندگان شامل 48 کودک و 37 بزرگسال بودند که در طول روز راحت‌تر استراحت کردند و از پتوهای سنگین برای خواب استفاده کردند.

یک مطالعه در سال 2020 شامل 28 شرکت کننده با مشکل افتادن و خواب ماندن بود. با استفاده از یک پتوی وزن دار در طول 6 هفته، بهبودهایی در خواب شبانه، کیفیت خواب و سریعتر خوابیدن مشاهده شد.