روغن موتور x22 ای که موجب مرگ کودک 6 ساله در سیستان و بلوچستان شد

ماشین من به چه نوع روغن موتور x22 نیاز دارد؟ می‌توانید در Haynes AutoFix برای وسیله نقلیه خود یا در دفترچه راهنمای خودرو از روغن موتور استفاده کنید. شما همچنین در فاکتور موتور محلی خود متوجه خواهید شد و شرکت هایی مانند Halfords و Euro Car Parts ابزارهایی در وب سایت های خود دارند تا روغن مناسب را بر اساس شماره ثبت شما انتخاب کنند.

مراقب نظراتی در مورد روغن باشید که ممکن است از کاربران خوش نیت در رسانه های اجتماعی یا انجمن ها بخوانید به نوع سازنده آن پایبند باشید و اشتباه نخواهید کرد.

خرید روغن خودرو چندان ساده نیست. موتورهای خودروهای مدرن از تلرانس های بسیار ظریف استفاده می کنند و روغن ها را در معرض یک سری نیروها، شرایط و تنش های بسیار متفاوت قرار می دهند.

 

یک موتور خودروی قدیمی ممکن است با چند چسب خوب روغن معدنی ویسکوزیته SAE 20W 50 کاملاً راضی باشد، اما فناوری موتور پیشرفت کرده است و تقاضا برای روغن موتور نیز افزایش یافته است، زیرا روغن 5W 30 کاملاً مصنوعی است. چیزی که در یک موتور مدرن استفاده می کنید.

چرا باید روغن ماشینم را پر کنم؟
اگر حداقل سطح روغن موتور خودروی خود را حفظ نکنید، احتمال زیادی وجود دارد که اجزای کلیدی موتور دچار کمبود روغن شوند و یا زودرس فرسوده شوند یا به طور فاجعه‌باری از کار بیفتند. این به معنای هزینه و دردسر بسیار زیادی است بسیار بیشتر از هزینه یک لیتر نفت در پمپ بنزین و یک چک میله اندازه گیری هر آخر هفته.

این فقط در مورد بالا نگه داشتن سطح روغن نیست. همچنین تعویض روغن موتور در فواصل زمانی مشخص شده توسط سازنده بسیار مهم است، زیرا روغن فرسوده می شود. موتور شما ممکن است مانند یک گربه خرخر کند اما درون روغن تحت فشارهای مکانیکی و شیمیایی دائمی قرار می گیرد که به آرامی عملکرد آن را کاهش می دهد.