تریم تخم مرغ زرده طلایی از ایران به آمریکا

همانطور که قبلا گفته شد تخم مرغ زرده طلایی حاوی بسیاری از مواد مغذی و اجزای فعال زیستی است که ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله پروتئین کمک کند.

کیفیت پروتئین توسط امتیاز اسید آمینه اصلاح شده با قابلیت هضم پروتئین یا PDCAAS ارزیابی می شود

. هرچه مقدار PDCAAS بیشتر باشد، پروتئین بهتر نیازهای تمام اسیدهای آمینه ضروری را از نظر مقادیر ارائه شده و قابلیت هضم برآورده می کند . به عنوان مثال، برای کودکان 6 ماهه تا 5 ساله، PDCAAS برای تخم مرغ 118٪ است، در مقایسه با 92-94٪ برای گوشت و ماهی، 90-93٪ برای سویا، و 35-57٪ برای غلات از جمله برنج، گندم. و ذرت.

پروتئین تخم مرغ نیز در مقایسه با بسیاری از منابع دیگر کم هزینه ترین پروتئین است که آن را برای گروه های اجتماعی و اقتصادی پایین مقرون به صرفه می کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تخم مرغ زرده طلایی حاوی مهارکننده های پروتئاز است که ممکن است هضم اسید آمینه را کاهش دهد.

با این حال، این ها می توانند به راحتی توسط گرما از بین بروند و اهمیت تخم مرغ های پخته شده را به عنوان منبع بهتر پروتئین زیستی در دسترس نشان می دهد.

مصرف تخم مرغ بین قاره ها و کشورها متفاوت است. به عنوان مثال، در آمریکای لاتین، نسبت بیشتری از کودکان خردسال در مقایسه با کشورهای آسیایی یا آفریقایی، تخم مرغ مصرف می کنند.

در نپال، زنان باردار گزارش داده اند که مذهب یکی از مهم ترین دلایل عدم مصرف تخم مرغ است.

در مقابل، در اتیوپی، تخم مرغ زرده طلایی منبع غذایی مهمی برای رشد جسمی و ذهنی کودکان است  در کودکان کشورهای توسعه نیافته دیگر، تخم مرغ و سایر منابع با پروتئین بالا زود معرفی نمی شوند، که منجر به کواشیورکور و سایر اشکال سوء تغذیه پروتئین می شود.

همچنین نشان داده شده است که معرفی تخم‌ها پس از از شیر گرفتن منجر به کاهش قابل توجهی موارد کواشیورکور می‌شود  مصرف تخم مرغ توسط مادر در دوران شیردهی ممکن است ترکیب مواد مغذی موجود در شیر مادر را افزایش داده و رشد کودکان شیرده را تقویت کند.
مطالعات دیگر بهبود رشد فیزیکی با مصرف مکمل تخم‌مرغ  زرده طلایی را در کودکان چینی نشان داده‌اند و کاهش کم‌خونی و نتایج رشد بهتر در نوزادانی که مادران آن‌ها تشویق به مصرف تخم‌مرغ در جلسات آموزشی بودند، در مقایسه با گروه کنترلی که آموزش دریافت.