تخمه آفتابگردان قزوین بخورید تا همیشه لاغر بمانید

تخمه آفتابگردان قزوین در ترکیب‌های دنباله‌دار، نان‌های چند دانه‌ای و میله‌های تغذیه‌ای و همچنین برای میان‌وعده‌های مستقیم از کیسه محبوب هستند.

آنها سرشار از چربی های سالم، ترکیبات گیاهی مفید و چندین ویتامین و مواد معدنی هستند.

این مواد مغذی ممکن است در کاهش خطر ابتلا به مشکلات رایج سلامتی از جمله بیماری قلبی و دیابت نوع 2 نقش داشته باشند.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد تخمه آفتابگردان بدانید، از جمله تغذیه، فواید و نحوه خوردن آنها آورده شده است.

تخمه آفتابگردان چیست؟
دانه های آفتابگردان از نظر فنی میوه های گیاه آفتابگردان (Helianthus annuus) هستند.

دانه‌ها از سر گل‌های بزرگ گیاه برداشت می‌شوند که می‌توانند بیش از 12 اینچ (30.5 سانتی‌متر) قطر داشته باشند. یک سر گل آفتابگردان ممکن است تا 2000 دانه داشته باشد.

دو نوع اصلی از محصولات آفتابگردان وجود دارد. یک نوع برای دانه‌هایی که می‌خورید رشد می‌کند، در حالی که نوع دیگر – که اکثراً کشاورزی می‌شوند – برای روغن کشت می‌شوند.

دانه های آفتابگردانی که می خورید در پوسته های راه راه سیاه و سفید غیرقابل خوردن قرار دارند که به آن پوسته نیز می گویند. آنهایی که برای استخراج روغن آفتابگردان استفاده می شوند دارای پوسته سیاه و جامد هستند.

دانه های آفتابگردان دارای طعم ملایم و آجیلی و بافتی سفت اما لطیف هستند. آنها اغلب برای افزایش طعم برشته می شوند، اگرچه می توانید آنها را به صورت خام نیز بخرید.

خلاصه
دانه های آفتابگردان از سر گل های بزرگ گیاه آفتابگردان به دست می آیند. انواع خوراکی آن طعم ملایم و آجیلی دارد.

ارزش غذایی
آفتابگردان بسیاری از مواد مغذی را در یک دانه ریز جمع می کند.

 

مواد مغذی اصلی موجود در 1 اونس (30 گرم یا 1/4 فنجان) دانه آفتابگردان پوسته شده و بو داده خشک عبارتند از:

دانه های آفتابگردان
کالری 163
چربی کل که شامل: 14 گرم است
• چربی اشباع 1.5 گرم
• چربی غیراشباع چندگانه 9.2 گرم
• چربی تک غیراشباع 2.7 گرم
پروتئین 5.5 گرم
کربوهیدرات 6.5 گرم
فیبر 3 گرم
دانه های آفتابگردان به ویژه سرشار از ویتامین E و سلنیوم هستند. اینها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا از سلول های بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کنند، که در چندین بیماری مزمن نقش دارد (4، 5).

بعلاوه، دانه های آفتابگردان منبع خوبی از ترکیبات گیاهی مفید از جمله اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها هستند که به عنوان آنتی اکسیدان نیز عمل می کنند.

هنگامی که دانه های آفتابگردان جوانه می زنند، ترکیبات گیاهی آنها افزایش می یابد. جوانه زدن همچنین عواملی را که می توانند در جذب مواد معدنی اختلال ایجاد کنند، کاهش می دهد. می توانید دانه های آفتابگردان جوانه زده و خشک شده را به صورت آنلاین یا در برخی فروشگاه ها خریداری کنید.