بررسی آزبست یا رنگهای نسوز ساختمانی مقاوم در برابر حرارت و آتش!

آزبست در مواد مقاوم در برابر آتش
آزبست به دلیل خواص شیمیایی آن به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آتش عمل می کند.

غیر قابل اشتعال و غیر قابل احتراق است و نقطه ذوب آن در حدود 1600 درجه فارنهایت است.

آزبست از الیاف سبک وزنی تشکیل شده است که از پنبه، ابریشم مصنوعی یا نایلون قوی تر هستند.

همچنین الیاف به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند که با الیاف دیگر بافته می شوند، مخلوط می شوند و با سیمان پاشیده می شوند یا با مواد دیگر مخلوط می شوند.

آزبست یک افزودنی ارزان قیمت بود که برای ایجاد طیف وسیعی از محصولات مقرون به صرفه و مقاوم در برابر آتش، از جمله مصالح ساختمانی مانند زونا سقفی، تخته دیوار، بتن، عایق و پوشش استفاده می شد.

برای ساخت پارچه‌ها و پارچه‌های مقاوم در برابر آتش که توسط آتش‌نشانان و کارگران صنعتی استفاده می‌شد، در منسوجات بافته می‌شد و به کالاهای مصرفی مانند روکش‌های میز اتو و لوازم خانگی اضافه می‌شد.

برای آگاهی از قیمت رنگ نسوز برای بخاری با کیفیت و متناسب می توانید هم اکنون به درگاه فروش این محصول مراجعه کنید.

در حالی که شرکت‌های آمریکایی دیگر این مواد را با آزبست نمی‌سازند، تنها یک محصول نسوز آزبست در ایالات متحده ممنوع است: ضد حریق آزبست با اسپری در سال 1970 با تصویب قانون هوای پاک ممنوع شد.

رنگ نسوز

مواد سقف و کفپوش وارداتی از کشورهایی مانند چین و هند ممکن است حاوی آزبست باشد.

آزبست و تجهیزات آتش نشانی عکس سیاه و سفید آتش نشانان نیروی دریایی با لباس آزبست نشانی از مقاومت پارچه و رنگهای نسوز استفاده شده در آن دارد.
علاوه بر مواجهه با محصولات آزبست در ساختمان‌های در حال سوختن، آتش‌نشانان از طریق لباس‌هایی که می‌پوشیدند و وسایلی که برای مقابله با آتش استفاده می‌کردند، در معرض مستقیم آزبست قرار گرفتند.

در نتیجه، آتش نشانان از جمله مشاغل در معرض خطر برای ایجاد مزوتلیوما و سایر بیماری های مرتبط با آزبست هستند.

آزبست در کالاهای مصرفی و مصالح ساختمانی تابلویی که نحوه استفاده از پرده تئاتر آزبست را توضیح می دهد.
مصرف کنندگان و صاحبان خانه باید بدانند که آزبست در کالاهای مصرفی و مصالح ساختمانی خانه برای جلوگیری از آتش سوزی استفاده می شد.

آزبست همچنین در بسیاری از ابزارها و ماشین‌آلات مختلف که در دمای بالا در محیط‌های تجاری یا صنعتی کار می‌کردند، استفاده می‌شد.