اولین لامپ ال ای دی نمای ساختمان در موزه لوور پاریس

علاوه بر تأثیر مثبت بر آب و هوای داخلی، همه منابع نوری باید کارها و فعالیت های مختلف را از طریق تأمین نور امکان پذیر کنند. هنگام انتخاب منبع نور، نه تنها خروجی نور تعیین کننده است. مصرف برق نیز در این عصر افزایش هزینه های انرژی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. با توجه به ممنوعیت لامپ های رشته ای و لغو تدریجی آنها، لامپ ال ای دی نمای ساختمان در بازار ممنوع شده است.

از آن زمان، توجه به جایگزین های صرفه جویی در انرژی معطوف شد. دیود ساطع نور، یا به اختصار LED، از محبوبیت روزافزونی برخوردار است. جایی که سال ها پیش LED ها مورد انتقاد قرار می گرفتند، اکنون بسیار مورد تحسین قرار می گیرند. ما از ComercialFoisa اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری صحیح برای خرید کمک کنیم.

مزایای LED در صرفه جویی در انرژی و راحتی

مزایای لامپ های LED

مصرف انرژی بسیار کم (6 برابر کمتر از یک لامپ معمولی)

عاری از جیوه و سایر مواد مضر.

 

بازده نوری بالا

تغییر آسان به لطف یکنواختی فریم ها

عمر طولانی لامپ های LED (تا 50000 ساعت)

بدون تاخیر در اشتعال

به عنوان زباله های خطرناک دفع نمی شود

راندمان کم نور بزرگترین مشکل LED ها در گذشته بود. به همین دلیل، لامپ‌های کم‌مصرف مدت‌هاست که موقعیت غالب در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما رویدادها به سرعت پیش می رفتند و بسیاری از مصرف کنندگان از لامپ های کم مصرف به LED تغییر رنگ داده اند. دلایل بسیاری برایش وجود دارد.

از یک طرف، ال ای دی ها به جیوه، یک ماده خطرناک، نیاز ندارند، زیرا اگر این لامپ ها بشکنند خطر بیشتری برای سلامتی به همراه دارند. لامپ های LED حاوی مواد خطرناک نیستند و تعادل زیست محیطی به دلیل مصرف کم انرژی بسیار مثبت تر است.

از سوی دیگر هزینه های بالای خرید لامپ های کم مصرف با کیفیت، طعم تلخی را در کام خریداران ایجاد کرد. این نوع لامپ ها اغلب بیش از ده یورو قیمت دارند. و اثر نورانی که روی بسته بندی تبلیغ می شود اغلب آنطور که تبلیغ می شود نیست.

بسیاری از مدل ها نتوانستند با طیف نور لامپ کلاسیک هماهنگی داشته باشند. اکنون وضعیت در مورد LED ها متفاوت است. کارایی نور به طور قابل توجهی بهبود یافته است و فناوری نیز برای بهتر شدن تغییر کرده است. با این حال، تغییرات نوری به ویژه قابل توجه است.