استفاده از دارو گیاهی جامع برای پر پشتی مو

هدف دارو گیاهی جامع برگرداندن بدن به حالت تعادل طبیعی است تا بتواند خود را درمان کند. گیاهان مختلف روی سیستم های مختلف بدن اثر می گذارند.

برخی از گیاهانی که معمولا در طب گیاهی استفاده می شوند و مصارف سنتی آنها عبارتند از:

اکیناسه – برای تحریک سیستم ایمنی و کمک به بدن در مبارزه با عفونت. برای درمان بیماری هایی مانند کورک، تب و تبخال استفاده می شود.
Dong quai (dang gui) – برای شکایات زنانه مانند تنش قبل از قاعدگی، علائم یائسگی و درد پریود استفاده می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که دونگ کوآی می تواند فشار خون را کاهش دهد.
سیر – برای کاهش خطر بیماری قلبی با کاهش سطح چربی خون و کلسترول (نوعی چربی خون) استفاده می شود. خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی سیر به این معنی است که از آن برای مبارزه با سرماخوردگی، سینوزیت و سایر عفونت های تنفسی نیز استفاده می شود.

زنجبیل – بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که زنجبیل در درمان حالت تهوع مفید است، از جمله بیماری حرکت و حالت تهوع صبحگاهی.
جینکو بیلوبا – معمولا برای درمان گردش خون ضعیف و وزوز گوش (زنگ در گوش) استفاده می شود.
جینسینگ – به طور کلی برای درمان خستگی، به عنوان مثال در دوران نقاهت پس از بیماری استفاده می شود. همچنین برای کاهش فشار خون و سطح کلسترول استفاده می شود، با این حال استفاده بیش از حد از جینسینگ با افزایش فشار خون مرتبط است.
Hypericum perforatum – که معمولاً به عنوان خار مریم سنت جان شناخته می شود. مطالعات نشان داده اند که خارمریم به اندازه برخی از داروهای ضد افسردگی دارویی در درمان افسردگی خفیف تا متوسط موثر است. همچنین برای اضطراب و بی خوابی استفاده می شود. با این حال، خار مریم می‌تواند با تعدادی از داروهای تجویزی، از جمله قرص‌های ضد بارداری خوراکی، تداخل داشته باشد و از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند.